Uw internet marketing strategie goed aanpakken start met het juiste stappenplan. Binnen het vakgebied online marketing zijn er diverse specialisme die Weergeven voor u kan verbeteren en inzetten om meer klanten en bezoekers de weg naar uw bedrijf en website te laten te vinden.
De stappen naar een succesvolle internet marketing strategie
Welke internet marketingmix u ook wenst de onderstaande stappen moeten in basis aanwezig zijn om tot online succes te komen.
1. Een SEO en zoekmachine vriendelijke website
Zoals een auto niet zonder chassis kan, zo kan uw internet strategie niet zonder een zoekmachine vriendelijke website met content management systeem (CMS). In dit SEO, en gebruiksvriendelijk CMS beheert u de website. Kunt u een Microsoft Word ducument maken? Dan kunt u met dit content management systeem ook eenvoudig uw eigen website beheren zonder enige kennis of ervaring te hebben.
Wat is een zoekmachine vriendelijke website en CMS?
Binnen een zoekmachine vriendelijk CMS heeft de beheerder beschikking over verschillende optimalisatie mogelijkheden die van belang zijn om hoger in zoekmachines als Google te scoren. Een aantal belangrijke SEO factoren zijn: de URL (link van de pagina), bijvoorbeeld: weergeven.nl/welk-seo-cms-voor-zoekmachine-optimalisatie , de titel van de pagina, bijvoorbeeld: “Welk SEO CMS kies je voor zoekmachine optimalisatie”, en de omschrijving van de pagina, bijvoorbeeld: 5 SEO CMS tips om te kiezen welk content management systeem het meest geschikt is voor zoekmachine optimalisatie.
Waarom een optimaal vindbare SEO website?
Investeren in een optimaal vindbare website voor zoekmachines levert u gratis verkeer op. Geld wat u op zoekmachine adverteren onder stap 3 uit kunt sparen. Tel daarbij ook nog eens op dat zoekmachine gebruikers in 94% van de gevallen klikken in de natuurlijk gevonden resultaten en uw investering zet zich snel om in nieuwe klanten. Met de gratis seo website scan weet u of u stap 1 al goed voor elkaar heeft.
2. Content Marketing is King
Zodra aan de zoekmachine optimale website voldaan is komt content marketing om de hoek kijken.
Wat is content marketing?
In basis is content marketing het aanbieden van relevante content via uw website, social media en andere kanalen waardoor u autoriteit, kennis en expertise uitstraalt. Content als blogs, verdiepend geschreven artikelen, video’s, PDF’s, e-books en whitepapers kunnen hiervoor ingezet worden.
Waarom content marketing inzetten?
Uw expertkennis uitstralen is de belangrijkste. Maar vanuit het zoekmachine technische aspect is het inzetten van content marketing ook belangrijk. Uw website breidt zich uit met content, extra pagina’s en backlinks die geïndexeerd kunnen worden en u uiteindelijk meer website bezoekers opleveren. Voor u en Google geldt dus ”Content is King”.
3. Social Media Marketing
Bij veel ondernemers speelt het idee iets met social media te willen doen. Een goede keus. Zeker als u een up-to-date website heeft waarop regelmatig nieuwe content verschijnt.
Wat is social media marketing?
Social media marketing kun je opdelen in 2 delen. Actief en passief. Passief is eenvoudig. Door het toevoegen van knoppen om te delen kunnen bezoekers uw content met hun vrienden en volgers delen op bijvoorbeeld Facebook, Twitter, Lindedin of Googel+. Als bezoekers uw content delen heeft dat een positief SEO effect voor uw website pagina’s in de Google resultaten..
Bij de actieve manier van social media marketing bouwt u aan een netwerk en gaat uw de communicatie aan met uw volgers. Realiseren uzelf van te voren dat dit veel tijd kost. Heeft u dat niet overweeg dan uw social media marketing uit te besteden. De inzet van social media marketing zal alleen een positief effect hebben als u ook daadwerkelijk actief deelneemt.
Kies social media netwerksites zorgvuldig!
De eerste vraag die u als ondernemer moet stellen is: Op welke social media netwerksite zitten uw klanten en doelgroep?. De tweede: Hoeveel tijd wilt u eraan besteden?. Als bij vraag 1 uw antwoord Facebook is stel dan deze extra vraag: Wat doet de gemiddelde Facebook gebruiker tijdens zijn of haar bezoek op Facebook?. Ze volgen hun vrienden en interessegebieden. Als u een echte meerwaarde kunt bieden op interessegebied dan is Facebook het juiste netwerk. Het enige social media netwerk waarop u aanwezig “moet” zijn is Google+. In geen enkel MKB bedrijf mag Google+ Lokaal marketing ontbreken. Als u naast Google+ Lokaal meerdere social media netwerken wilt gebruiken denk dan ook eens aan fora. Als tweewielerspeciaalzaak actief deelnemen op een mountainbike forum. Maak gebruik van de mogelijkheden en zoek uw doelgroep actief op.